torsdag 7 mars 2013

Hälsningar


Tacksam att jag fått känna Åke genom alla år. Han har stor del i att jag är där jag är idag!
Tack för all uppmuntran genom de unga åren i mitt liv.
Din pappa har berört många! Vilken energi och vilken blick! Och alltid en kram när jag träffade honom!
Ja, Åke var något alldeles speciellt och jag tyckte om honom mycket! Minns att din mamma och pappa alltid var så välkomnande och snälla när man hängde med dig natt och dag!
En av de jag känner efter snart 48 år på jordelivet har gått hem..... Förebild är förnamnet, gudsman är före förnamnet :) Människa av rang är efternamnet Joelsson!!! Åke kommer vi möta i himlen och då kommer allt bli som vanligt igen, fast tusen gånger bättre, och med en Åke som står och ler välkomnande med en gitarr på magen sjungandes...... Han ger mera nåd....
Er fina far! För evigt hos Gud. Kommer alltid att minnas honom med hans fantastiska leende. Han var en underbar människa.
En verklig gudsman!
Minns Åke med glädje!
Åh! Älskade Åke! Minns honom från när jag var mycket liten, på mötesserier med Uno. Gott för honom att få flytta hem, men tomt för er som är kvar.
Älskade Vänner!, vi är många som kommer att sakna Åke! Han var en verklig gudsman, med en förkunnelse som skar rakt igenom alla lögner och rädslor - vi kommer alltid att tacka Gud för pappa!
Älskade irmão (bror)Åke, han är hemma hos God nu, stor kram till er.
Din pappa var verkligen en inspiratör och gudsman, han trivs säkerligen i himlen redan!
Jag är också tacksam att vara en av de som fick möta Åke och ta del av hans gemenskap och längtan efter Gud.
Vi är många som delar saknaden efter Åke med er i familjen. "Befordrad till härligheten" säger de i Frälsningsarmen.
Vilken resa han har gjort, gott att han får vara hemma hos Herren utan rullstol...
Den välkände och omtyckte evangelisten Åke Joelsson har nu lämnat jordelivet. Curt & Roland hade väckelsekampanjer tillsammans med Åke redan på 60-talet, här en bild från en "offensiv" 1969 i Arboga. Våra tankar och böner går till de anhöriga.
 
Fick nyss veta att en fin vän Åke Joelsson lämnat oss alla och gått hem till sin far i himlen.
Åke har betytt så mycket för mig o mina barn. Tack Åke för allt o vila i frid.
Para toda familia de Ake Joelsson, outros, aceita o meu abraço neste momento difícil. Foi este homem de Deus que me convidou para trabalhar na missão Star Of Hope em Abril de 1975.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar